Kompletne rozrządy | części rozrządu

Filtry
Filtry

Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników

Image
Numer części
Product
Ocena
Cena

Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników

Rób przemyślane zakupy:

Nie masz pewności, że część pasuje do auta? Zadzwoń i zapytaj, aby unikać zwrotów.

Szukasz innej części? – Zamów część po VINRozrządy samochodowe, komplety rozrządów samochodowych – W naszej ofercie znajdziecie Państwo szeroki wybór kompletnych rozrządów samochodowych a także poszczególne elementy rozrządów. Dopasuj odpowiedni rozrząd do swojego silnika.

Czym kierować się przy wyborze rozrządu samochodowego?

  • Zaleceniami producenta samochodu
  • Dowodem rejestracyjnym pojazdu
  • Numerem VIN pojazdu
  • Po numerze OEM części
  • Doborem do konkretnej marki i modelu pojazdu
  • Dbałością o silnik – oryginał czy zamiennik
  • Jakością rozrządu samochodowego
  • Jakością materiałów z jakich jest wykonane są elementy rozrządu
  • Rodzajem układów rozrządu – OHV, OHC, DOHC, SOHC, CVH
  • Jak najlepszym dopasowaniem do silnika
  • Rozrząd na łańcuchu czy rozrząd na pasku
  • Wyborem producenta
  • Oczekiwaniami
  • Budżetem na zakup części
  • Ceną – te najtańsze bez certyfikatów są najmniej trwałe
  • Wiedzą na temat rozrządów samochodowych
  • Opiniami użytkowników oraz ekspertów
  • Własnymi doświadczeniem

Rozrząd silnika samochodu, oryginalny czy zamiennik – co wybrać?

Układ rozrządu silnika jest bardzo ważnym elementem, bez którego silnik spalinowy nie mógłby prawidłowo funkcjonować. Rozrząd jest naj intensywniej eksploatowaną częścią w samochodzie. Awaria rozrządu silnika może doprowadzić do jego uszkodzenia lub poważnie zaburzyć jego prace. Układ rozrządu pełni w silniku bardzo ważną rolę ponieważ steruje pracą zaworów wydechowych i wtryskowych, odpowiadając za doprowadzanie do cylindrów silnika i komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz usuwanie spalin z układu wydechowego. Rozrząd połączony z wałem korbowym silnika, co sprawia, że przekazuje napęd z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. Dlatego też ważne jest aby dbać o prawidłowe działanie rozrządu i dokonywać jego wymiany według wskazań producenta. Jeśli chcemy aby nasz samochód służył nam jak najdłużej, nie powinniśmy o tym zapominać i odkładać wymiany rozrządu na później. We współczesnych silnikach spalinowych można wyróżnić trzy rodzaje rozrządów: OHV, OHC oraz DOHC. Rodzaj rozrządu OHV czyli wałek rozrządu w bloku silnika a także popychacze zaworowe. Kolejnym rodzajem rozrządu jest OHC a więc wałek rozrządu w głowicy silnika. Istnieje także rozrząd DOHC czyli dwa wałki rozrządu w głowicy. Na rynku dostępne są rozrządy oryginalne, czyli te najwyższej jakości oraz zamienniki o porównywalnej. Pasek rozrządu zużywa się w sposób naturalny po przejechaniu około 150-200 tys. Km. Po tym czasie należy wymienić go na nowy. Natomiast łańcuszki rozrządu wytrzymują do 300 tyś km. Trwałość  i wytrzymałość łańcucha rozrządu silnikowego jest związana jest także z jakością i poziomem oleju silnikowego. Pasek rozrządu może ulec pęknięciu na skutek zabrudzenia paska olejem silnikowym. Może także dojść do uszkodzenia mechanicznego. Pęknięciu może ulec także pasek który przed montażem był zginany. Uszkodzony rozrząd to unieruchomiony silnik samochodu.

Co wpływ na szybsze zużywanie rozrządu silnika?

  • Ciągle powtarzający się ruch obrotowy ogniw
  • Ciągle powtarzający się ruch tulejek
  • Nadmiernej ilości sadzy
  • Stałe obciążenia obrotowe łańcucha
  • Styl jazdy kierowcy
  • Częstotliwość użytkowania samochodu
  • Jakość zastosowanego rozrządu silnika
  • Rozciągnięty pasek lub łańcuch rozrządu
  • Nieprawidłowy montaż
  • Czas użytkowania rozrządu
  • Starzejący się olej
  • Rodzaj oleju silnikowego
  • Coraz słabsze właściwości smarne oleju silnikowego
  • Stałe obciążenia obrotowe kół zębatych
  • Nadmiernej ilości kwasów w oleju
  • ciągła praca połączonych ze sobą elementów układu

Jakie są objawy uszkodzenia rozrządu?

  • Dziwne dźwięki wydobywające się spod pokrywy rozrządu
  • Nierówna praca silnika
  • Wytarty wałek rozrządu
  • Szarpanie silnikiem podczas gaszenia
  • Słabsza reakcja na dodanie gazu
  • Problemy z uruchomieniem silnika
  • Mniejsza moc silnika
  • Złego funkcjonowanie pompy wody napinacza lub rolek
  • Pojawiające się pęknięcia na pasku
  • Wzrost zużycia paliwa

Jeśli już wiemy czym jest rozrząd jak działa i dlaczego się psuje, warto zastanowić się nad tym jaki używać w swoim samochodzie. Ilu mechaników tyle opinii, dlatego zawsze warto słuchać producentów samochodów. Najlepszym lecz najdroższym rozwiązaniem są rozrządy oryginalne, które wytrzymają nam tyle ile rekomenduje producent. W przypadku zamienników bywa różnie, dlatego warto stosować zamienniki najwyższej jakości jeśli chcemy cieszyć się długą i bezawaryjną pracą silnika samochodu.

 Rozrząd samochodowy to kluczowy element silnika spalinowego, który synchronizuje pracę zaworów i tłoków. Jego prawidłowe działanie jest niezbędne do zapewnienia efektywnej pracy silnika oraz uniknięcia poważnych uszkodzeń. W skład rozrządu wchodzą różne elementy, takie jak pasek rozrządu, łańcuch rozrządu, napinacze, rolki prowadzące, koła zębate oraz zawory.

Rodzaje rozrządu

  1. Pasek rozrządu:
    • Wykonany z gumy wzmocnionej włóknami.
    • Jest bardziej cichy, lekki i tani w produkcji, ale wymaga regularnej wymiany (zwykle co 60 000–120 000 km).
  2. Łańcuch rozrządu:
    • Trwalszy od paska, wykonany z metalu.
    • Rzadziej wymaga wymiany, ale jest głośniejszy i droższy w naprawie.

Objawy zużycia rozrządu

  • Stuki w silniku.
  • Problemy z odpalaniem.
  • Spadek mocy silnika.
  • Nierównomierna praca silnika.
  • Widoczne zużycie paska (pęknięcia, wystrzępienia) podczas inspekcji.

Wymiana rozrządu

  • W przypadku paska wymiana jest konieczna zgodnie z zaleceniami producenta, nawet jeśli wizualnie wygląda na sprawny.
  • Łańcuch wymienia się znacznie rzadziej, ale jego napięcie i stan trzeba regularnie sprawdzać.

Skutki zaniedbania

Jeśli rozrząd ulegnie awarii, może dojść do kolizji zaworów z tłokami, co prowadzi do kosztownej naprawy lub konieczności wymiany całego silnika.