Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników
Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników
Rób przemyślane zakupy:
Nie masz pewności, że część pasuje do auta? Zadzwoń i zapytaj, aby unikać zwrotów.
Szukasz innej części? – Zamów część po VINRozrządy samochodowe, komplety rozrządów samochodowych – W naszej ofercie znajdziecie Państwo szeroki wybór kompletnych rozrządów samochodowych a także poszczególne elementy rozrządów. Dopasuj odpowiedni rozrząd do swojego silnika.
Układ rozrządu silnika jest bardzo ważnym elementem, bez którego silnik spalinowy nie mógłby prawidłowo funkcjonować. Rozrząd jest naj intensywniej eksploatowaną częścią w samochodzie. Awaria rozrządu silnika może doprowadzić do jego uszkodzenia lub poważnie zaburzyć jego prace. Układ rozrządu pełni w silniku bardzo ważną rolę ponieważ steruje pracą zaworów wydechowych i wtryskowych, odpowiadając za doprowadzanie do cylindrów silnika i komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz usuwanie spalin z układu wydechowego. Rozrząd połączony z wałem korbowym silnika, co sprawia, że przekazuje napęd z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. Dlatego też ważne jest aby dbać o prawidłowe działanie rozrządu i dokonywać jego wymiany według wskazań producenta. Jeśli chcemy aby nasz samochód służył nam jak najdłużej, nie powinniśmy o tym zapominać i odkładać wymiany rozrządu na później. We współczesnych silnikach spalinowych można wyróżnić trzy rodzaje rozrządów: OHV, OHC oraz DOHC. Rodzaj rozrządu OHV czyli wałek rozrządu w bloku silnika a także popychacze zaworowe. Kolejnym rodzajem rozrządu jest OHC a więc wałek rozrządu w głowicy silnika. Istnieje także rozrząd DOHC czyli dwa wałki rozrządu w głowicy. Na rynku dostępne są rozrządy oryginalne, czyli te najwyższej jakości oraz zamienniki o porównywalnej. Pasek rozrządu zużywa się w sposób naturalny po przejechaniu około 150-200 tys. Km. Po tym czasie należy wymienić go na nowy. Natomiast łańcuszki rozrządu wytrzymują do 300 tyś km. Trwałość i wytrzymałość łańcucha rozrządu silnikowego jest związana jest także z jakością i poziomem oleju silnikowego. Pasek rozrządu może ulec pęknięciu na skutek zabrudzenia paska olejem silnikowym. Może także dojść do uszkodzenia mechanicznego. Pęknięciu może ulec także pasek który przed montażem był zginany. Uszkodzony rozrząd to unieruchomiony silnik samochodu.
Co wpływ na szybsze zużywanie rozrządu silnika?
Jakie są objawy uszkodzenia rozrządu?
Jeśli już wiemy czym jest rozrząd jak działa i dlaczego się psuje, warto zastanowić się nad tym jaki używać w swoim samochodzie. Ilu mechaników tyle opinii, dlatego zawsze warto słuchać producentów samochodów. Najlepszym lecz najdroższym rozwiązaniem są rozrządy oryginalne, które wytrzymają nam tyle ile rekomenduje producent. W przypadku zamienników bywa różnie, dlatego warto stosować zamienniki najwyższej jakości jeśli chcemy cieszyć się długą i bezawaryjną pracą silnika samochodu.
Rozrząd samochodowy to kluczowy element silnika spalinowego, który synchronizuje pracę zaworów i tłoków. Jego prawidłowe działanie jest niezbędne do zapewnienia efektywnej pracy silnika oraz uniknięcia poważnych uszkodzeń. W skład rozrządu wchodzą różne elementy, takie jak pasek rozrządu, łańcuch rozrządu, napinacze, rolki prowadzące, koła zębate oraz zawory.
Jeśli rozrząd ulegnie awarii, może dojść do kolizji zaworów z tłokami, co prowadzi do kosztownej naprawy lub konieczności wymiany całego silnika.