Kompletne rozrządy | części rozrządu

Filtry
Filtry

Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników

Image
Numer części
Product
Ocena
Cena

Wyświetlanie 1–25 z 73 wyników

Rób przemyślane zakupy:

Nie masz pewności, że część pasuje do auta? Zadzwoń i zapytaj, aby unikać zwrotów.

Szukasz innej części? – Zamów część po VINRozrządy samochodowe, komplety rozrządów samochodowych – W naszej ofercie znajdziecie Państwo szeroki wybór kompletnych rozrządów samochodowych a także poszczególne elementy rozrządów. Dopasuj odpowiedni rozrząd do swojego silnika.

Czym kierować się przy wyborze rozrządu samochodowego?

  • Zaleceniami producenta samochodu
  • Dowodem rejestracyjnym pojazdu
  • Numerem VIN pojazdu
  • Po numerze OEM części
  • Doborem do konkretnej marki i modelu pojazdu
  • Dbałością o silnik – oryginał czy zamiennik
  • Jakością rozrządu samochodowego
  • Jakością materiałów z jakich jest wykonane są elementy rozrządu
  • Rodzajem układów rozrządu – OHV, OHC, DOHC, SOHC, CVH
  • Jak najlepszym dopasowaniem do silnika
  • Rozrząd na łańcuchu czy rozrząd na pasku
  • Wyborem producenta
  • Oczekiwaniami
  • Budżetem na zakup części
  • Ceną – te najtańsze bez certyfikatów są najmniej trwałe
  • Wiedzą na temat rozrządów samochodowych
  • Opiniami użytkowników oraz ekspertów
  • Własnymi doświadczeniem

Rozrząd silnika samochodu, oryginalny czy zamiennik – co wybrać?

Układ rozrządu silnika jest bardzo ważnym elementem, bez którego silnik spalinowy nie mógłby prawidłowo funkcjonować. Rozrząd jest naj intensywniej eksploatowaną częścią w samochodzie. Awaria rozrządu silnika może doprowadzić do jego uszkodzenia lub poważnie zaburzyć jego prace. Układ rozrządu pełni w silniku bardzo ważną rolę ponieważ steruje pracą zaworów wydechowych i wtryskowych, odpowiadając za doprowadzanie do cylindrów silnika i komory spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz usuwanie spalin z układu wydechowego. Rozrząd połączony z wałem korbowym silnika, co sprawia, że przekazuje napęd z koła pasowego wału napędowego na wałki rozrządu, które wprawiają w ruch popychacze i zawory. Dlatego też ważne jest aby dbać o prawidłowe działanie rozrządu i dokonywać jego wymiany według wskazań producenta. Jeśli chcemy aby nasz samochód służył nam jak najdłużej, nie powinniśmy o tym zapominać i odkładać wymiany rozrządu na później. We współczesnych silnikach spalinowych można wyróżnić trzy rodzaje rozrządów: OHV, OHC oraz DOHC. Rodzaj rozrządu OHV czyli wałek rozrządu w bloku silnika a także popychacze zaworowe. Kolejnym rodzajem rozrządu jest OHC a więc wałek rozrządu w głowicy silnika. Istnieje także rozrząd DOHC czyli dwa wałki rozrządu w głowicy. Na rynku dostępne są rozrządy oryginalne, czyli te najwyższej jakości oraz zamienniki o porównywalnej. Pasek rozrządu zużywa się w sposób naturalny po przejechaniu około 150-200 tys. Km. Po tym czasie należy wymienić go na nowy. Natomiast łańcuszki rozrządu wytrzymują do 300 tyś km. Trwałość  i wytrzymałość łańcucha rozrządu silnikowego jest związana jest także z jakością i poziomem oleju silnikowego. Pasek rozrządu może ulec pęknięciu na skutek zabrudzenia paska olejem silnikowym. Może także dojść do uszkodzenia mechanicznego. Pęknięciu może ulec także pasek który przed montażem był zginany. Uszkodzony rozrząd to unieruchomiony silnik samochodu.

Co wpływ na szybsze zużywanie rozrządu silnika?

  • Ciągle powtarzający się ruch obrotowy ogniw
  • Ciągle powtarzający się ruch tulejek
  • Nadmiernej ilości sadzy
  • Stałe obciążenia obrotowe łańcucha
  • Styl jazdy kierowcy
  • Częstotliwość użytkowania samochodu
  • Jakość zastosowanego rozrządu silnika
  • Rozciągnięty pasek lub łańcuch rozrządu
  • Nieprawidłowy montaż
  • Czas użytkowania rozrządu
  • Starzejący się olej
  • Rodzaj oleju silnikowego
  • Coraz słabsze właściwości smarne oleju silnikowego
  • Stałe obciążenia obrotowe kół zębatych
  • Nadmiernej ilości kwasów w oleju
  • ciągła praca połączonych ze sobą elementów układu

Jakie są objawy uszkodzenia rozrządu?

  • Dziwne dźwięki wydobywające się spod pokrywy rozrządu
  • Nierówna praca silnika
  • Wytarty wałek rozrządu
  • Szarpanie silnikiem podczas gaszenia
  • Słabsza reakcja na dodanie gazu
  • Problemy z uruchomieniem silnika
  • Mniejsza moc silnika
  • Złego funkcjonowanie pompy wody napinacza lub rolek
  • Pojawiające się pęknięcia na pasku
  • Wzrost zużycia paliwa

Jeśli już wiemy czym jest rozrząd jak działa i dlaczego się psuje, warto zastanowić się nad tym jaki używać w swoim samochodzie. Ilu mechaników tyle opinii, dlatego zawsze warto słuchać producentów samochodów. Najlepszym lecz najdroższym rozwiązaniem są rozrządy oryginalne, które wytrzymają nam tyle ile rekomenduje producent. W przypadku zamienników bywa różnie, dlatego warto stosować zamienniki najwyższej jakości jeśli chcemy cieszyć się długą i bezawaryjną pracą silnika samochodu.

Czym kierować się przy wyborze części zamiennych do auta?

Wielu kierowców w momencie konieczności zakupu nowych części zamiennych, ma dylemat jakie wybrać, aby czas ich eksploatacji był jak najdłuższy. Na rynku istnieje wielu producentów części samochodowych, które pasują do wielu marek samochodów. Podczas zakupu możemy wybrać części oryginalne do danej marki samochodu lub zamienniki. Koszt zakupy części oryginalnych jest wyższy niż w przypadku zamienników, które są tańsze. W tym przypadku cena robi różnice i mimo wielu opinii, części oryginalne, czyli takie jakie były używane podczas pierwszego montażu są o wiele trwalsze, a czas ich zużycia jest dłuższy niż w przypadku tanich zamienników. Oczywiście producenci zamienników są zobowiązanie prowadzić odpowiednie oznaczenie i wskazywać czy jest to zamiennik o porównywalnej jakości do oryginału, o podwyższonej jakości czy zamiennik o najniższej jakości. Rodzaj zamienników części Z są najniżej w hierarchii części zamiennych. Mogą być produkowane w innej technologii lub z użyciem innych materiałów.  Oznaczenie Z to części zamienne o niższej jakości niż podzespoły oryginalne. Nie posiadają żadnych certyfikatów i norm jakości. Spełniają jednak podstawowe założenia konstruktorów w dziedzinie bezpieczeństwa. Najwyżej w hierarchii są części O lub OE – symbol części zamiennych oryginalnych (OE) części oznakowane logo producenta. Zatem co wybrać? Wszystko tak naprawdę zależy od budżetu jak i wartości pojazdu. W praktyce wiele osób decyduje się na tanie zamienniki, które szybko się zużywają. Wynika to czasami z niewiedzy, a czasami tak doradzają sprzedawcy w sklepach lub mechanicy. Wiedza przeciętnego Kowalskiego na temat części samochodowych jest niewielka i często sugerują się czyimiś poradami. Istnieją natomiast części, które mają wpływ na bezpieczeństwo pojazdu i podawane są podczas eksploatacji różnym zewnętrznym siłom. Mowa o zawieszeniu czyli amortyzatory oraz sprężyny, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe czy wahacze. Ważne jest także aby olej jaki wlewamy do silnika był najwyższej jakości. W tym przypadku warto zastanowić się nad wymianą części na zbliżone jakościowo do oryginału lub na oryginalne jeśli pozwala nam na to budżet. Części oryginalne produkowane są na zlecenie producentów samochodów według ściśle określonych norm jak i procedur, a cały proces jak i końcowy produkt są szczegółowo weryfikowane. Wysoka jakość takich części potwierdzona jest wieloma testami. Natomiast zamienniki o porównywalnej, wyższej lub takiej samej jakości, które dostępne są na rynku wykonywane są z dobrych materiałów i najczęściej posiadają odpowiednie certyfikaty w pełni dopuszczające je do eksploatacji. Warto także wspomnieć, że te najtańsze części bez certyfikatów mogą doprowadzić do awarii innych elementów w samochodzie i narazić nas na duże koszty naprawy np.: silnika. Dlatego podejmując decyzję o wyborze części, warto zasięgnąć rady specjalistów, którzy uczciwie nam doradzą i zaproponują rozwiązanie, które będzie mieściło się w naszym budżecie a jakość części będzie dobra.

Jak dopasować części zamienne do konkretnego samochodu?

Części do samochodu można dopasować po numerze VIN
Części do samochodu można dopasować po modelu, wersji pojazdy, dacie produkcji, wyposażeniu i mocy silnika pojazdu
Części do samochodu można dopasować po numerze OEM części
Jeśli masz wątpliwości czy dana część pasuje do Twojego samochodu, zadzwoń i zapytaj konsultanta

Dalsza część artykułu