Wyświetlanie 1–25 z 88 wyników
Wyświetlanie 1–25 z 88 wyników
Rób przemyślane zakupy:
Nie masz pewności, że część pasuje do auta? Zadzwoń i zapytaj, aby unikać zwrotów.
Szukasz innej części? – Zamów część po VIN
Klocki samochodowe, tarcze, zaciski, szczęki oraz osłony – szeroki wybór klocków samochodowych, tarcz, szczęk, osłon oraz zacisków wielu producentów w jednym miejscu. Wybierz odpowiednie klocki oraz tarcze do swojego samochodu.
Sprawne hamulce w samochodzie odpowiadają za bezpieczeństwo podróżujących. Podczas jazdy hamulce używane są bardzo często, ponieważ należy zatrzymywać się na światłach lub trzeba zwalniać aby skręcić w innym kierunku. Dlatego też klocki hamulcowe oraz tarcze zużywają się wraz z upływem czasu i przejechanymi kilometrami. Na rynku istnieje wielu producentów zamienników, dostępne są również oryginalne. Ich wytrzymałość szacuje na 30-50 tyś kilometrów – spokojna jazda miejska, oraz 10-20 tyś km przy dynamiczniejszej i szybszej jeździe. Dlatego też producenci samochodów zalecają kontrolę klocków hamulcowych przy każdym przeglądzie co 15 -30 tyś km. Najważniejszymi cechami klocków hamulcowych jest skuteczność hamowania, hałaśliwość w momencie tarcia, pylenie podczas hamowania, dopasowanie do samochodu, wpływ na zużycie tarcz hamulcowych oraz ich trwałość. Klocek hamulcowy zbudowany jest z shim, czyli metalowy element pokryty dwustronnie, płytka nośna, warstwa kleju, międzywarstwa oraz materiał cierny. Klocki hamulcowe możemy podzielić na trzy podstawowe grupy ceramiczne, metaliczne oraz organiczne. W przypadku tarcz hamulcowych możemy wyróżnić kilka rodzajów. Tarcze pełne, czyli wykonane z jednego pełnego fragmentu metalu. Tarcze wentylowane, a więc takie które mają wywiercone otwory, które odpowiadają za odprowadzanie ciepła z tarczy. Występują także tarcze nacinane i nawiercane, czyli takie które mają za zadanie skuteczniejsze odprowadzanie temperatury. Ostatnim rodzajem są Węglowe, czyli takie które stosowane są w samochodach wyścigowych. Tarcze hamulcowe należy wymieniać rzadziej niż klocki, a zazwyczaj odbywa się to co druga lub trzecią wymianę klocków. Główną przyczyną zużywania się tarcz hamulcowych jest styl jazdy oraz sposób użytkowania pojazdu.
Zatem jakie wybrać tarcze i klocki do naszego samochodu? Oryginalne czyli najwyższej jakości, które zapewnią nam bezproblemowa jazdę zgodnie ze wskazaniem producenta? A może tańsze, czyli zamienniki, które są mniej trwalsze. Wszystko tak naprawdę zależy od tego jak traktujemy swój samochód i czy zależy nam aby stan hamulców był jak najlepszy, czy traktujemy go jak towar, który co roku traci na wartości i po jakiś czasie nie warto inwestować w wysokiej jakości części.
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego w samochodach. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie skutecznego hamowania poprzez tarcie na tarczach lub bębnach hamulcowych. Odpowiadają za zatrzymanie pojazdu, dlatego ich stan techniczny jest niezwykle istotny dla bezpieczeństwa jazdy.
Budowa klocków hamulcowych
Rodzaje klocków hamulcowych
Jakie są objawy zużytych klocków hamulcowych?
Jak często wymieniać klocki hamulcowe?
Jak dobrać odpowiednie klocki hamulcowe?
Wymiana klocków hamulcowych
Wymiana klocków hamulcowych jest stosunkowo prostym procesem, ale wymaga pewnej wprawy. Jeśli nie masz doświadczenia w tej dziedzinie, zawsze warto skorzystać z usług mechanika.
Tarcze hamulcowe to jeden z najważniejszych elementów układu hamulcowego w samochodzie. Służą do współpracy z klockami hamulcowymi w celu spowolnienia lub zatrzymania pojazdu przez generowanie tarcia. Tarcze hamulcowe, wraz z klockami, odpowiadają za skuteczne hamowanie i zapewniają bezpieczeństwo podczas jazdy.
Budowa tarczy hamulcowej
Rodzaje tarcz hamulcowych
Objawy zużycia tarcz hamulcowych
Jak często wymieniać tarcze hamulcowe?
Jak dobrać odpowiednie tarcze hamulcowe?
Wymiana tarcz hamulcowych
Wymiana tarcz hamulcowych jest bardziej skomplikowanym procesem niż wymiana klocków hamulcowych, ponieważ wiąże się z demontażem koła i elementów układu hamulcowego. Wymaga to precyzyjnego dokręcania elementów i kontrolowania stanu innych części, takich jak zaciski hamulcowe. Jeśli nie masz doświadczenia, warto zlecić to zadanie mechanikowi.